Limbo Redux aka On the Precipice of Self-Employment


You know, it's a horrible concept, really. Limbo. Read about it. I did.
Yikes. And we just go throwing those words around like they don't mean
much of anything.

See, I was gonna use it to describe the
current, if temporary (thank god for small favors) state of my life.
But being the slightly insane researcher that I am, I thought "Hmm. Is
that the right word?" Yeah, I think too much. And on that note, I just
wanna say right here that the current state of technology and access to
information is Not A Good Thing for people who think too much. Just
so's you know.

So I looked it up. Yeah, I know it's also a
game/dance where one leans backward under a stick. That wasn't the
limbo that I meant, and you know it, even if only because who would use
bending your knees and feet at unnatural angles and holding your body
in gravity-defying horizontal positions to the ground and
hyperextending your neck backwards to describe their life? Not me,
anyway. Although....

No, it was the other limbo. But now that's out.

So,
being the ever flexible wordsmith that I am, I made an adjustment.
Ah...No Man's Land. That's what I meant in the first place!

Damn.
I looked that up too. Some people never learn, and I'm one of 'em. I
did find (and get lost in) a rather odd book from the early 20th
century (remember way back in the 20th century?) called "Alice in One
Dear Land", which integrated Lewis Carroll's classic into Australian
politics . Kinda interesting. But other than that, I found out that
it's a battlefield. Lots of gory pictures that I'm not inclined to post
here. Yeeh.

So I guess what I'm just gonna say is that I'm in an
uncomfortable space between two (actually way more than two) things,
not really moving, but primed for motion (which is a lot better than
the alternative). Between lives, between selves, between perceptions,
between paradigms. Opening a lot of doors, and hoping none of them have
the proverbial lion behind them.

One of the doors, I'm gonna
walk through pretty soon here, after I come to terms with the ones that
have closed (that's coming along) and, more importantly, get a grip on
the idea that I can't walk through two (or three or four) doors at the
same time (being only one human body, y'know), which is really my
inclination (it can cause quite a delay to try to figure out how to
clone oneself, I found that out). Stepping over thresholds just isn't
one of my strong points. So I'll let you know how that door thing goes.

I guess what I'm trying to say is that this--whatever it is--ain't for
cowards. I'm thinking that pretty much sums it all up--sticks, musics,
soldiers, Catholics, and Australians included. Stay tuned.

 Here's What I Don't Get

Follow BlogHer on LinkedIn: http://www.linkedin.com/groups/BlogHer-28615

Recent Posts by reinzig

Comments

In order to comment on BlogHer.com, you'll need to be logged in. You'll be given the option to log in or create an account when you publish your comment. If you do not log in or create an account, your comment will not be displayed.