365 Feminist Selfies - Week 5

Since it's only week five and I'm already wracking my brain to see how I can present myself in a more interesting manner, I can only imagine what week 50 will look like. Here are the pictures from the week. Some standard, some creative, and one never before captured on "film" and never again to be ....more

Ask a Cleaning Lady: Freaking Out - Guest Post

Sometimes, you just have people coming over and you just can't and what are you going to do, OMG?! Smibbo has the answer! (and part of it is don't worry so much.)...“Oh my God! ...more

Ask a Teacher - What's with All the Professional Development?

If you're like me (a parent who is not a teacher), you see "professional development" (I can use scare quotes because see first part of the sentence) days as a nuisance and sometimes you wonder if they are really necessary. Teacher Emilie Blanton from Teaching Ain't for Heroes says they are and better than that, she tells us why.What's with all the professional development?With the abundance of snow days in my district this year, it has been brought up by multiple parents across social media that professional development days should be used as make up snow days. A common thread is most of these assertions is that teachers don't need all this time without students.But do they? ...more

Please Stop - Alternate Ke$ha Lyrics

A while back, I had a Ke$ha song stuck in my head, and my kids were sick, and this is the result.Wake up in the morning feeling like June CleaverGrab my coffee, I'm out the door, my baby's got a fever.Before I leave, brush my teeth with some regular toothpaste,cuz when I leave for the day, I'll be back in an hour.I'm talkingFights coming from the back seat - seatKids hitting each other with feet - feet...more

Please Stop - Alternate Ke$ha Lyrics

A while back, I had a Ke$ha song stuck in my head, and my kids were sick, and this is the result.Wake up in the morning feeling like June CleaverGrab my coffee, I'm out the door, my baby's got a fever.Before I leave, brush my teeth with some regular toothpaste,cuz when I leave for the day, I'll be back in an hour.I'm talkingFights coming from the back seat - seatKids hitting each other with feet - feetGonna yell a lot cuz can't beat - beat.Embarrassed cuz they're being too loud - loudWishing to fade into the crowd - crowdHaving kids should not be allowed, lowed, lowed, lowed, lowed.Please stop, I'mma popif you keep this shit up.Today, let's just playtil my schooling goes away,Tick tock, spelled correctly,cuz I cannot do just k. No.Please stop, I'mma popif you keep this shit up.Today, let's just playtil my schooling goes away,Tick tock, spelled correctly,cuz I cannot do just k. No.Ain't got a friend in the worldbut got plenty of poopAin't got no money in my pocket,but a nice case of croup.And the laundry's piling upcuz I ain't got no time.Meanwhile I'm blue in the facebut I feel like a mime.I'm talking, kids gonna drive me crazyentitlement like a queen beegonna try to zone them out near the TV, V, V, VNow, now, they're quiet but it's stupid Caillou, ou,and I'd rather have the flu, flu,than listen to that damn kid's boo hoo, hoo, hoo, hooPlease stop, I'mma popif you keep this shit up.Today, let's just playtil my schooling goes away,Tick tock, spelled correctly,cuz I cannot do just k ....more

Recipe Monday - Gorgonzola Mushroom Steak

If you're looking for something a little different on your steak, this gorgonzola mushroom sauce is a great alternative to regular seasonings. Next time I make it, though, I will cut down on the recommended gorgonzola amount. The cheese is so strong that using the full amount can be a little overpowering! ...more

Recipe Monday - Gorgonzola Mushroom Steak

If you're looking for something a little different on your steak, this gorgonzola mushroom sauce is a great alternative to regular seasonings. Next time I make it, though, I will cut down on the recommended gorgonzola amount. The cheese is so strong that using the full amount can be a little overpowering! ...more

365 Feminist Selfies - Week 4

Another unexpected outcome of this project (other than having to defend it from well-meaning mansplainers, of course), is that I'm starting to actually know what I look like. I mean, of course, I know what I look like, but there have been changes in my face since my teenage years (which is when I was really paying attention to looks), and honestly, I look a little different than my mental image of myself. It is at times, even surprising, as silly as that sounds ....more